Propozície 5.etapa TdP2015

Štart:

Dátum: 17.4.2015

Čas: 18.30

Miesto: Horné Ladce (odbočka do lomu Butkov)

Ako na štart:

Miesto štartu sa nachádza na ceste z Horných Ladiec smer sedlo Mraznica (krížne cesty), na odbočke do lomu Butkov. Parkovanie je možné na štarte, prípadne pri odbočke do hory hory Butkov, popri ceste (asi 1km od štartu, znak. Biele kríže na stromoch) – najbližšie miesto od cieľa etapy! Na miesto štartu sa dostanete cez obec Ladce. Na hlavnej križovatke (smer od PU) zabočíte do ľava a po 100 metroch opätovne do ľava (do podjazdu). Následne sa držíte hlavnej cesty až do miestnej časti Horné Ladce. Z cesty neodbočujete a idete stále rovno (za nosom) až k spomínanému štartu. (pozn. autora.: ak sa budete približovať k lomu, idete správne :D )

Etapa:

Spomínaný štart je na odbočke do lomu Butkov.  Prvých 600 metrov bežci absolvujú po mierne zdvíhajúcej sa asfaltovej ceste. Následne odbočia do pravej strany, kde nabehnú na lesnú zvážnicu. Jej vlnitý profil, ktorý meria približne 2 km, zavedie bežcov cez les až na lúky za horou Butkov. Beh pokračuje cez dve lúky, počas ktorého bežci prekrižujú žltú značku do sedla Mraznica. Po prebehu cez lúky (2,5km) sa napoja na lesnú cestu kde nasleduje oddychová, no zároveň veľmi rýchla časť etapy (1,2km). Počas tejto časti je dôležité, aby sa bežci držali lesnej cesty a na križovatke odbočili v ľavo! (sledovať označenie a „safety car“!). Po tomto prebehu nasleduje najťažšia časť etapy. Prudké odbočenie z cesty do prava (biele kríže na stromoch) a stúpanie do hory Butkov. Tu bežci zdolajú na 1 km takmer 200 výškových metrov!!! Chodník v hore Butkov je značený bielymi krížmi na stromoch. Záverečná časť etapy má klesajúcu tendenciu (400m). Cieľ je pri kríži!