Tour de Moštenec

(popis trate - 9.etapa Tour de Považie)

Autor: MIro, 11.5.2010

• dĺžka: 10,4km

• prevýšenie: 430metrov
  • povrch: terén 90% asfalt 10%

Štart:

• dátum: 12.5.2010
  • čas: 18:30
  • miesto: Hliny ( prezentácia - parkovisko Reštaurácia Polovník)
  • Informácie: Miroslav Letko
Popis Trate:

Štart tejto vytrvalostnej etapy bude z rovnakého miesta ako bol štart etapy druhej. Trasa kopíruje druhú etapu až na vodárne, ďalej pokračuje cez les, asi po kilometri je v lese odbočka do ľava na, ktorú sa bežci vydajú.

Asi po ďalších 500 metroch sa bežci vynoria na lúke.  Na konci lúky nasleduje krátke klesanie, potom krátka rovina, prechádza sa okolo kríža. Etapa pokračuje do kopca do hory. Od tohto miesta najbližšie 2 km bežci budú už len stúpať až na lúku -Vrchboky. Pretekári prebehnú cez lúku a z lúky odbočia do prava (do ľava bude pokračovať jedna z ďalších etáp-Jaskyne). Po asi 1,5 km zbehu sa ocitnú bežci na lúke medzi Podskalím a Horným Moštencom. Na tomto mieste sa takisto nachádza kríž. Od kríža trasa pokračuje do kopca najskôr po lúke, potom miernejším stúpaním cez les. Les opúšťame asi po kilometri a dostávame sa na lúku ,ktorá sa nachádza medzi Horným Moštencom a Horným Lieskovom. Tu je zmena oproti minulému roku(kedže je lúka Brezina pooraná),nepobeží sa do Moštenca po nej ,ale popri roliach a neskôr po lesnej ceste a záhradkárskej osade do Moštenca. Asi  po 400 metrovom úseku  sa bežci ocitnú pod stúpaním, ktoré končí  na križovatke na lúke Diel. Odtiaľ bežcov bude čakať rovinatý úsek po lúke a tu nastáva ďalšia zmena ,nepobeží sa do lesa ale pri drevenných kvôloch na lúke šikmo dole po poľnej ceste. Asi po 500metroch sa bežci dostanú na lúku ku potôčiku okolo ktorého sa beží etapa na Stráň. Posledný úsek etapy je do kopca(tá istá pasáž ako pri behu na Stráň len v opačnom smere). A cieľ bude na vrchole Vodární.