Beh na Stráň

(popis trate - 2.etapa Tour de Považie)

Autor: MIro,23.3.2010

• Dĺžka trate: 5,2km
  • Prevýšenie: 244metrov (klesanie 128m)
  • Povrch: 78% terén 22% asfalt

Štart:

• Dátum: 28.3.2010
  • čas: 10:00
  • Miesto: Sídlisko Hliny -PB ( za Reštauráciou Poľovník)
 Ako na štart:

V smere  od Bratislavy je potrebné na hlavnej križovatke odbočiť do prava (hlavná križovatka je myslené hlavný ťah ,na Žilinu).Po 500 metroch na kruhovom objazde (pri čerpaciej stanici Agip) rovno. Po 1km prejdeme cez kruháč opäť rovno. Po ľavej strane vidíme Tesco a po ďalších 500 metroch odbočíme doprava a nachádzame sa v mieste vyznačenom na mapke.
Bežci ,ktorí pricestujú od Žiliny ,respektíve z CZ, hneď na začiatku Považskej Bystrice( ako začína štvorprúdová cesta ) odbočia na prvej odbočke doľava. Po dvesto metroch opäť doľava. Po pravej strane sa nachádza obchodný dom Hypernova. Tu bude potrebné odbočiť doprava a odtiaľ asi 200 metrov na kruhový objazd (pri pumpe Agip).Tu treba odbočiť doľava (smer Rajec). Od tohto miesta rovnako v prípade príjazdu od Bratislavy.

Štart tejto etapy bude v mestkej časti Považskej Bystrice na sídlisku Hliny  nad reštauráciou Polovník. Prvých sto metrov sa beží po asfaltke, hneď do kopca. Po sto metroch pretekári odbočia na lúku. Beží sa popri záhradkarskej osade, kde nás čaká krátke ,ale ostré stúpanie. Po tomto ostrom stúpaní nasleduje asi 400 metrový úsek po rovine, kde je povrchom asfalt. Potom nasleduje ďalšie stúpanie až na vrchol vodární, kde bude neskôr cieľ. Tesne pod vrcholom Vodárne  bežci zatočia doprava do lesa a bežia lesným chodníkom mierne do kopca respektíve  po rovine. Po tomto krátkom rovinatom úseku nasleduje asi 500 metrov klesania. Ďalej sa beží po rovine, respektíve miernym klesaním popri lúke. V spodnej časti lúky bežci prebehnú cez lúku  do hory. Tu sa nachádza malý potôčik ,ktorý  treba preskočiť. Od tohto miesta nasleduje krosová pasáž, kde mierne stúpania striedajú rovinaté úseky a mierne klesania.

V týchto miestach  je zmena oproti minulému roku, nakoľko pôvodný chodník je zavalený konármi po ťažbe dreva. Takže bežci asi 100metrov za potôčikom zatočia do ľava a pretek pokračuje po širokej lesnej ceste až ku poľovníckemu posedu. Štartovné pole sa ocitne na lúke a popri lese čaká bežcov asi 200metrov stúpania. Na herebeni bude potrebné zatočiť do lesa. Nasleduje asi 500 metrov dlhý rovinatý úsek. Po 500metroch sa bežci dostanú na miesto ,kde sa bežalo aj minulý rok. No v týchto miestach bude daľšia zmena oproti minulému roku takisto z dôvodov ťažby dreva a nepriechodnosti chodníka. Takže trať sa posunie o svažnicu nahor .Po asi 200 metrovom miernom klesaní sa dostávame pod vrchol Stráne a čaká nás posledné asi 500metrov dlhé stúpanie na vrcholový hrebeň Stráne. Na križovatke na hrebeni však bežci nebežia  k vysielaču ,ale doľava dole na lúku Diel.(kde už bežci v tejto etapy bežali). Odtiaľ už je trasa rovnaká aká bola minulé sezóny ,čiže nasleduje mierne zvlnený terén cez lúku Diel. ďalej bežci vbiehajú do lesa, to už bežcov čaká posledný kilometer behu mierne z kopca . Na záver etapy bežci musia ešte zdolať stúpanie na Vodárne (450 m.n.m),kde bude cieľ tejto etapy.