Beh na Stráň

miesto: Hliny - Považská Bystrica

Parkovanie:  za reštauráciou Polovník

Ako na štart:

Je potrebné sa vydať cez celé mesto smer Rajec. Prejdeme cez kruhový objazd pri čerpačke Agip rovno po ďaľšom km je znova kruhový objazd na ktorom taktiež rovno .Po dvesto metroch po ľavej strane sa nachádza obchodný dom Tesco. Za ďalších 300 metrov je odbočka doprava a hneď nato znova doprava a to sa už nachádzame na parkovisku za reštauráciou Polovník (viď mapka).

Popis trate:

Štart druhej etapy TdP 2011 s názvom Beh na Stráň bude tradične v mestkej časti Hliny ,neďaleko reštaurácie Polovník ,kde bude možné odparkovať autá. Oproti minulým ročníkom bude trať dlhšia cca o 1,3km a prevýšenie  bude takisto výrazne vyššie. Tohtoročná  Stráň sľubuje veľmi kvalitný kros s množstvom stúpaní a klesaní. Staviteľom trate bol Michal Letko za asistencie Ľuba Kováčika. Úvod  etapy patrí krátkemu 200 metrovému výbehu  po asfaltovej ceste. Po dvesto metroch sa bežci odklonia od asfaltky a bežia  stále do kopca ale už po lúke popri záhradkárskej osade. Po ďalších dvesto metroch sa bežci opäť ocitnú na asfaltke. Čaká nás rovinatý úsek po asfaltke.

Na konci prvého kilometra tejto etapy opúšťame asfaltovú cestu a po 200metroch sa ocitneme na vrchole Vodárni  kde bude cieľ tejto etapy. Na vrchole  trať pokračuje doprava  po rovine. Po ďalších  300 metroch nasleduje prudká odbočka doľava a bežcov čaká asi 400 metrov prudkého klesania do dolinky medzi Vodárne a Stráň. V dolinke sa nachádza potôčik, ktorý treba preskočiť a bežať úzkym chodníkom cez les. Oproti minulému roku je tu však zmena ,nepobeží  sa po širokej ceste k posedu a po lúke pod Stráň, ale strmo hore na vrchol Stráne. Na križovatke na hrebeni Stráne trasa pokračuje doprava a po 100metroch prudko dole kopcom. Po tomto prudkom klesaní  je potrebné odbočiť na lúke doľava a bežať krajom lúky do lesa po rovine respektíve mierne do kopca. Neskôr sa les mení na rúbaň a na konci tejto rúbane zatočíme doľava a bežíme opäť do kopca popod  vedenie až k vysielaču na Vrchol Stráne. Nasleduje rovinatý úsek až na koniec vrcholového hrebeňa . Tu je treba zvýšiť pozornosť a na križovatke zatočiť doprava dole kopcom( na tejto križovatke bežca bežali už predtým takže v týchto miestach je potrebné sledovať šípk y z vápna ,ktoré budú nastriekané na zemi).

Po krátkom zbehu sa bežecké pole ocitne na lúke Diel . Na križovatke ciest(tí ktorí bežali už Stráň alebo Tour de Moštenec) je potrebné bežať stále rovno po lúke !! nie doľava ako v minulých ročníkoch. Na konci lúky bežci zatočia doľava. Po asi sto metroch je potrebné zatočiť doprava a miernym stúpaním sa bežci dostanú na druhý najvyšší bod etapy. Ďalej trasa pokračuje dole kopcom po lúke povedľa lesa. Po 400 metroch  treba zatočiť doľava!! Po krátkom výbehu sa bežecké pole ocitne v lese pod Vodárňami. Nepobeží sa však  na Vodárne ako v minulosti ,ale na križovatke pod Vodárňami  bežci zatočia doľava a úzkym lesným chodníkom mierne z kopca  bežia smerom k potôčiku . Záver etapy patrí stúpaniu  od potôčika na vrchol Vodárni ( úsek ktorý bežci pobežia  na začiatku etapy ,len v opačnom smere!!).